Hapax: inventive music and poetry
news collective productions calendar contact
FrançaisEnglish
Collectif hapax- 5 rue de la Digue - 31300 TOULOUSE - FRANCE www.collectif-hapax.com
 events to come

Sous mes pieds, la lumière...
Young audience show music/dance/poetry.

Details and teaser

past events

Open Mic
Thursday, March 30st 2017, 8.30PM
Free entrance

The next open mic with the hapax collective will take place on March 30st 2017: creators from any discipline, feel free to propose an intervention around your works, finished o in progress!

Contact us.

We are looking for an intern: music engraving
Espace Musical de la Digue (5 rue de la digue, Toulouse)

If you want to improve your skills in music engraving, the collective hapax is looking for an intern. Free advance training withe the software Sibelius. Feel free to
contact us!

Open Mic
November 17th 2016, 8.30PM
Free entrance

On this evening:
Presentation of piano pieces by Gaël Tissot, drawings by Philippe Lamy
Marc Desserez (sax) and Philippe Lacrouzade (sax): Massai, by Christian Lauba
Acousmatic piece by Ilias Liosatos
Project by Anna Fayard (dance), Lucie Dèche (field recording) and Germain Berdié (electronics)

And of cours things to eat and to drink!

work in progress...

Dans l'ombre fulgurante
Young audience show music/dance/poetry

Face à la dégénérescence mentale causée par la maladie, la question de la relation prend toute son importance. Comment notre représentation de la personne altérée intellectuellement peut participer à sa disparition ? Par un regard, un geste, un mot, une conscience accrue des perceptions sensorielles, le proche restaure une présence. Poser la réciprocité, la vie intérieure de l'autre, enfermé dans sa maladie. La poser comme existante.

Sous mes pieds, la lumière...
Young audience show music / dance / poetry

A child realises that a magical aqueous light is slowly enveloping the dark and mysterious surroundings in which they find themself. Not understanding at first, they realise the halos of light around their legs, stomach, heart that progressively bath their head in light enable them to see the world around them. They can thus see the Other, both a double and a stranger...

le collectif

Le collectif hapax est constitué depuis 2013 autour des personnalités artistiques de Gaël Tissot (compositeur) et Elodie Loustau (auteur). Les créations proposées par le duo mettent en regard musique et poésie dans un esprit artlab : nouvelles technologies, videomapping, capteurs sensoriels, expériences immersives, etc.

Le collectif hapax se veut également lieu d'union, de rencontres et de mise en commun des forces vives autour de la création : de nombreux artistes s'y retrouvent pour présenter leurs projets, trouver des partenaires artistiques, ou tout simplement échanger leurs points de vue.